لذت شنیدن پادکست‌های باکیفیت فارسی

by مجتبی بنائی - پنجشنبه 04 مرداد 1397 - گروه : روزنوشت - مشاهده : 176
برچسب‌ها: #پادکست #محیط‌کار #معرفی

مدتی است که با پادکست چنل‌بی آشنا شده‌ام. پادکستی که به صورت بسیار حرفه‌ای وقایع و اتفاقات دنیای اطراف را به صورت روایت‌گونه و مستند با صداگذاری زیبا و صدای گرم و خودمانی آقای علی بندری عزیز، به صورت منظم به تولید محتوی می‌پردازد.

چنل بی

خیلی از اوقات در حال انجام کارهایی هستیم که نیاز به تمرکز خاصی نداریم و می‌توانیم همزمان، به صدای موسیقی هم گوش بدهیم مانند زمان‌ رانندگی، نرمش، شستن ظروف و مانند آن که می‌توانیم به جای موسیقی، از پادکست‌های مفید فارسی و حتی لاتین که روز بروز بر تعداد آنها افزوده می‌شود، استفاده کنیم.

اسم پادکست اولین بار توسط بن همرزلی در مقاله‌ی انقلاب شنیداری روزنامه‌ی گاردین در سال ۲۰۰۴ از ترکیب iPod (ابزار پخش دیجیتال) و Broadcast (پخش رادیویی) مطرح شد. پادکست یک روش ارائه‌ی محتوای صوتی -یا حتی تصویری- اینترنتی است که کاربران می‌توانند آن‌ را از اینترنت دانلود کرده و بشنوند. در واقع یک‌جور رادیوی اینترنتی است که می‌شود آن را بر روی پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال، تلفن همراه یا کامپیوتر گوش کرد. [^پادکست] (https://channelbpodcast.com/archives/3949)

اگر این تجربه را تاکنون نداشته‌اید،‌توصیه می‌کنم از پادکست‌های چنل‌بی شروع کنید و شک نکنید که به این حوزه علاقه‌مند خواهید شد. نسخه مخصوص علاقه‌مندان به کتاب چنل‌بی هم با نام بی‌پلاس مدتی است منتشر شده است و در هر اپیزود آن، خلاصه یک کتاب پرفروش غیرایرانی در زمانی کوتاه تعریف می‌شود که الحق در این چند اپیزود منتشر شده، مطالب بسیار مفیدی را به شنوندگان هدیه است.

چنل بی

برای گوش دادن به پادکست هم از اپ‌های مختلفی که به صورت حرفه‌ای برای اینکار نوشته شده‌اند و امکاناتی مانند ذخیره آفلاین پادکست‌ها و شروع هر کدام از آنها از نقطه‌ای که قبلا متوقف شده است را ‌در اختیار شما می‌گذارند. به شخصه از اپ پادکست اپل و نیز ساوندکلاود استفاده می‌کنم . اپ پادکست گوگل هم گزینه مناسب دیگری در این زمینه است. اگر به پادکست به زبان انگلیسی هم علاقه‌مندید اپ بلینکیست که روزانه یک کتاب غیرداستانی را با به صورت خلاصه و به همراه متن انگلیسی آن، تا پایان روز به صورت رایگان ارائه می‌کند، شما را حتماً جذب خواهد کرد.

اگر به پادکست و دنیای آن علاقه‌مند هستید، پادکست‌های زیر را هم از دست ندهید :

منابع :

Comments