بازگشتی دوباره

by مجتبی بنائی - پنجشنبه 11 مرداد 1397 - گروه : روزنوشت - مشاهده : 72
برچسب‌ها: #پلیکان #معرفی

بعد از راه اندازی سایت مهندسی داده در سال 1394 تمام انرژی خود را در سه سال اخیر، صرف به روز رسانی و تولید محتوی برای آن نمودم که البته از بازخوردهای علاقه‌مندان، دریافتم که پربیراه نرفته‌ام و در این مدت توانسته‌ام گام کوچکی در گسترش مفاهیم علم داده در کشور برادرم و خداوند را بابت آن سپاسگزارم. مدتی است که احساس می‌کنم علاوه بر سایت مهندسی داده، نیازمند جایی هستم که بتوانم برای خودم بنویسم: از کتابهایی که خوانده‌ام، فیلم‌ها و سریال‌های زیبایی که دیده‌ام ، کانال‌های مفید تلگرامی که از آنها کلی مطلب جدید یاد گرفته‌ام، مطالبی که احساس می‌کنم برای بقیه هم مفید هستند و از همه مهم‌تر، تجربیات شخصی و دغدغه‌های شخصی خودم

روزنوشت <>

ابتدا قصد داشتم با جکیل و با گیت‌هاب، این سایت را راه اندازی کنم اما چون چند سالی است که در مباحث مرتبط با داده، با پایتون سروکار دارم، تصمیم گرفتم سایت جدید را با کتابخانه پلیکان در پایتون طراحی کنم که ماحصل آن، چیزی است که اکنون می‌بینید .

اگر رشته شما مرتبط با کامیپوتر است و قصد دارید که از راه سخت! برای خودتان سایتی راه‌اندازی کنید، سایت‌ساز‌های استاتیک را که صفحات و متون شما را به HTML خام تبدیل می‌کنند و این خروجی روی میزبان‌هایی مثل گیت‌هاب قرار میگیرد، حتماً امتحان کنید. مزایای راه اندازی سایتهای استاتیک را جناب صادقی عزیز به خوبی در این مقاله توضیح داده است که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

جزییات راه‌اندازی این سایت، در این مقاله سایت مهندسی داده به خوبی و به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

در هر صورت امیدوارم که ازین پس به صورت مرتب، از طریق این سایت هم با خودم در درجه اول و هم با خوانندگان عزیز، در ارتباط باشم.

Comments