سینمای هندوستان، عامرخان و فیلم‌هایی در رده جهانی

by مجتبی بنائی - پنجشنبه 17 آبان 1397 - گروه : روزنوشت - مشاهده : 135
برچسب‌ها: #عامرخان #پیشنهاد فیلم #پیشنهاد سریال #هنر اصیل

فیلم محبوب PK <>

چند وقت پیش وقتی دنبال یک سریال دوبله خوب برای وقت گذرانی درکنار خانواده بودم به سریال جدید هندی بازیهای مقدس برخوردم که امتیاز حدود 9 آن در IMDB مرا به تعجب واداشت و کنجکاو شدم که حتما آنرا که توسط شرکت معروف نتفلیکس ساخته شده است، نگاه کنم.

فیلم محبوب فیلم بازیهای مقدس \<>

در این بین، متوجه شدم که چند فیلم جدید هندی که در سالیان اخیر تولید شده است در بین 250 فیلم برتر سایت IMDB قرار گرفته است. وقتی نظر یکی از بینندگان فیلم دانگال (پرفروش‌ترین فیلم تاریخ هند) را مشاهده کردم که گفته بود، بهترین فیلم عمرم را دیده‌ام، عزمم را جزم کردم که سر فرصت این فیلمها که همگی بازی درخشان عامرخان (یا در ایران : امیرخان) را با خود داشتند و امتیاز بالایی را هم از منتقدین گرفته بودند، تماشا کنم.
با فیلم سه احمق شروع کردیم. فیلمی که داستان سه دوست دانشگاهی را به صورت طنز روایت میکرد که یکی از آن سه نفر، به جای نمره گرفتن دغدغه یادگرفتن داشت و در این بین، مسایلی بین خانواده‌ها پیش می‌آمد که رفتار درست و انسانی عامرخان در حل این مسایل نقش اصلی را داشت. از این شروع، واقعا لذت بردم. مفاهیم عمیقی به زبان طنز منتقل شده بود و فحوای کلام هم این بود که در زندگی بدنبال علایقتون باشید در عین احترام به قواعد زندگی عرفی .
بعد از آن فیلم PK را با بچه ها نشستیم و حدود سه ساعت نگاه کردیم. بعد از اتمام اون، واقعا حال خوبی به همه ما دست داد. این که یک موجود فضایی به زمین بیاید و کلید برگشت به سفینه اش را گم کند و به او بگویند فقط خدا می تواند آنرا برایت پیدا کند و او هم بدنبال خدا، تمام مذاهب رسمی هند را دنبال کند تا بلکه خدا به او نظر کند به حد کافی جذاب هست. ماجرای دختری خبرنگار که از نامزد پاکستانیش دور مانده هم باعث روایت جذاب تر این ماجرا شده است. 

صحنه‌هایی از فیلم پی‌کی \<>

اینکه به رفتار مذهبیون با دیدی از بالا نگاه کنی و چراهای مختلف از خودت بپرسی، در عین زبان طنز فیلم، آنرا به فیلمی فلسفی و هنری هم تبدیل می کند و الحق که خوب از پس رساندن هدف اصلی فیلم برآمده است که

مواظب باشید که شماره اشتباه را برای تماس با خدا انتخاب نکنید

فیلم ستاره‌های روی زمین را هم که قبلاً از عامر خان دیده‌ بودم و روایت معلمی است که با عشق به یک کودک اوتیسمی کمک کند، به این لیست فیلم‌های زیبای هندی اضافه کنید.
فیلمهایی که واقعا از حال و هوای رقص و آواز معمول هندی فاصله دارند و نوید بخش سینمایی پر از مفاهیم انسانی بر جهانیان هستند.

Comments